top of page

Local is the new Black - Tack för att du handlar lokalt!


Black Friday 26 november och julhandeln närmar sig med stormsteg. Ditt val att handla lokalt har stor betydelse för handeln i Gällivare. Tack vare dig kan både utbud och service utvecklas och stärkas. Tack för att du handlar lokalt! Under vecka 47 pågår kampanjen Local is the new Black för att uppmärksamma vikten av att handla lokalt i och med Black Friday.


Vi deltar

  • Apoteksgruppen

  • Casa di Beauty

  • Coop Gällivare Centrum

  • Elgiganten

  • Eriksson & Rönnquist

  • Eriksson Center

  • Handlar'n i Nattavaara

  • Interflora

  • Jeansgruvan

  • Gällivare museum

  • Hudvårdskliniken

  • Hälsokraft

  • Matheos

  • North of Sweden

  • Kicks

  • Luxe

  • Norrskensgallerian

  • Studio 7

  • Synsam

  • Tjoahkke



Fakta

Black Friday är en stor shopping- och readag som startade i USA och som ofta förknippas med startskottet på julhandeln. I år infaller detta fredagen den 26 november. Local is the new Black är kampanjen där många svenska städer gått samman för att lyfta lokal handel. Kampanjen i Gällivare ställdes in 2020 med anledning av pandemin och därför görs en satsning 2021 istället. Idén om kampanjen kom från Helsingborg Citys marknadsgrupp inför Black Friday 2019 och via nätverket Sveriges Centrumutvecklare nappade därefter flera städer på kampanjen som spred sig över hela landet.


Uttrycket “Local is the new black” är hämtat från modevärlden där "det nya svarta" syftar på något modernt och trendigt.



Comments


Commenting has been turned off.
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page